Maleficent 2 (filmvoorstelling 2 OPO 1 + 2)

Aurora, de peetdochter van Maleficent, wordt ten huwelijk gevraagd door Philip. Maleficent gaat daar niet akkoord mee en accepteert haar keuze om te trouwen niet. De ouders van Philip nodigen Aurora en Maleficent uit voor een diner in hun kasteel in Ulstead. Uit de vorige film kunnen we afleiden dat Maleficent niet erg geliefd is in Ulstead. Het etentje loopt uit de hand en er wordt een vloek over koning John uitgesproken. Maleficent vlugt en Aurora gaat haar achterna. Tevergeefs vindt Aurora haar niet terug en keert terug naar Ulstead. Het huwelijk tussen Philip en Aurora gaat door enkele dagen later. Of dat denken wij toch... Het blijkt een valstrik van koningin Ingrith te zijn. 

Gisteravond (30 oktober) ging ik met enkele vriendinnen naar de cinema in Turnhout. Het was voor ons een reünie, want we hadden elkaar al lang niet meer gezien. Op voorhand hadden we enkele films bekeken, maar we hadden niet echt een keuze gemaakt. Eens in de cinema toegekomen, beslisten we dat we Maleficent gingen kijken. Niet mijn eerste keuze, want ik wou eerder 'Joker' of 'Hustlers' kijken. Ik koos dus mee voor een film die ik eigenlijk niet wou zien, want ik had de eerste film ook niet gezien. 

Toen de film begon, was mijn eerste gedacht; 'Wat voor een kinderfilm is dit?'. Het begon als een overdreven sprookje met allemaal verschillende figuurtjes. De figuurtjes waren ook niet realistisch, maar getekend. Na 10 minuutjes werd het al wel beter en kwamen er ook realistische mensen bij. Over het algemeen ben ik echt niet overtuigd van de film. Ik vond de film zeer voorspelbaar, waardoor het niet spannend niet meer was. Je wist gewoon wat er ging gebeuren en dat maakte hem niet zo tof meer. Af en toe waren er wel grappige scènes en daar heb ik wel van genoten. 

Ik vind het spijtig dat het zo voorspelbaar was, ik had meer spanning verwacht. De hoofdrolspeelster is Angelina Jolie, dus ik verwachtte wel een goed gepresteerde rol. Deze verwachting kwam wel uit! Angelina Jolie is een heel goede actrice en ook deze rol heeft ze super goed gespeeld! Zij als hoofdrolspeelster maakte de film nog een beetje tof. 

Ondanks Angelina Jolie erin meespeelde, overtuigde de film mij toch niet. Ik vond het veel te science-fictionachtig, en ik houd echt niet van science-fiction. Ik houd daar niet van omdat zoiets niet in de echte wereld kan gebeuren en ik het mij niet echt kan voorstellen hoe het is. Zelfs met een film kan ik het mij niet echt voorstellen. Ik zie het wel, maar daar blijft het dan ook bij. En spijtig genoeg had ik dat ook bij deze film. 

Wat heb ik nu voor mezelf bijgeleerd? Misschien dat ik mij meer moet openzetten voor science-fiction en ook het goede ervan moet leren inzien. Dat zal voor mij wel een hele opdracht zijn, maar ik probeer me ervoor open te zetten. 

Reacties

  1. Hey Joni,

    Ik las even jouw berichtje omdat ik aan het twijfelen ben om deze film te gaan kijken. Zelf heb ik wel de eerste al gekeken. Ik vond de eerste spannend, vol actie en moet goede acteerprestaties. Science-fiction spreekt mij normaal ook niet aan, maar deze film toch wel!
    Ook ik vind dat een film niet voorspelbaar mag zijn. Een film moet je op het puntje van je stoel houden en ervoor zorgen dat je geboeid blijft. Op dat vlak denken we zeker hetzelfde.

    Ikzelf hoorde al meerdere negatieve commentaren over de tweede film, en jij bent daar één van. Ik neem jouw feedback over de film mee en als ik hem toch nog ga kijken, kan ik onze meningen naast elkaar leggen om te zien of we dezelfde delen.

    Ines Van Loon

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)