Boekenbeurs 2019 (cultuurevenement 2 OPO 1 + 2)

'Een wereldhaven voor boeken'

Zoals de meesten wel weten ben ik een echte boekenwurm. Ik houd erg veel van lezen, dus de boekenbeurs was voor mij een hemel. Ik ging samen met Goele hiernaartoe op zaterdag 9 november. Goele is net zoals mij ook een boekenwurm, dus het was super tof dat ik iemand had die meekon met mij. Zo deelden we elkaar informatie over verschillende boeken die we nog niet kenden. Ik was nog nooit naar de boekenbeurs geweest, dus dit was de uitgesproken kans voor mij. En ja, ik weet wat je nu denkt, het is een regelrechte schande dat ik als boekenwurm nog nooit naar de boekenbeurs ben geweest. Ik kan je verzekeren, ik heb me rot geamuseerd! 

Ik pikte Goele rond 11u op in het centrum van Zandhoven zodat we samen verder konden rijden naar de boekenbeurs. Toen we daar aankwamen, was het een betalende parking. Ikzelf als chauffeur vond dat niet zo leuk, want het was niet echt goedkoop. We kwamen binnen in Antwerp Expo en het was er toen al superdruk. Maar ja, wat wil je ook op een zaterdag... We gingen naar de eerste hal en de hemel begon voor mij. Zoveel boeken dat daar stonden waar ik lekker in kon gaan neuzen. Dat vond ik echt geweldig! 

Wat me echt aansprak/leuk vond was dat alle boeken per uitgever stonden, zo kreeg je een duidelijk overzicht. De eerste boeken die we zagen waren grappig genoeg leerwerkboeken voor het secundair onderwijs. Goele en ik keken naar elkaar en begonnen direct te lachen, want zelfs daar werden we een beetje herinnert aan school. De boekenbeurs had in totaal 4 hallen, en echt heel grote hallen. Samen met Goele hebben we daar +/- 5 uur rondgelopen. 

Ik heb zaterdag ook 3 nieuwe boeken gekocht, 2 voor mezelf en eentje voor mijn moeke. Voor mijn moeke heb ik het boek 'De zeven zussen' van Lucinda Riley gekocht. Voor mezelf heb ik 'Belofte maakt schuld' van Sarah Pinborough en 'Pet Sematary' van Stephen King gekocht. Deze boeken heb ik gekozen omdat het genres zijn die ik heel graag lees. Verder heb ik ook nog veel boeken gezien die ik sowieso wil lezen, maar ze allemaal kopen werd te duur. 

Ik had het allemaal wat kleiner verwacht, want het was echt een groot evenement. Ook had ik gehoopt en verwacht dat het iets minder druk ging zijn, maar helaas, het was heel druk. Ik vond het ook wel leuk dat er verschillende auteurs zaten om te signeren, wat ik wel verwacht had maar toch. Wat ik dan weer niet verwacht had, was dat er veel lezingen ook waren. Wij hebben er nu zelf geen gaan beluisteren, maar er leken er wel een paar interessante tussen te zitten. 

Ik vond het een super leuk evenement met veel keuze uit boeken. Soms was het iets te druk naar mijn mening, maar dat is normaal bij zo'n evenementen. Ik vond het ook erg gezellig dat Goele met mij mee wou, zo had ik toch iemand om mijn interesses mee te delen. De boekenbeurs staat voor mij nu elk jaar vast gepland. Ik heb ook heel veel boeken over katten gezien en dat maakte mij ook instant blij! Het was zeker een geslaagde dag! 

Ik heb na de boekenbeurs voor mezelf een lijstje gemaakt met alle boeken die ik graag nog zou lezen. Dit blijken meer exemplaren te zijn dan ik dacht. Hieruit heb ik toch wel geleerd dat ik drukke plaatsen echt haat, maar ook hoe groot mijn liefde is voor boeken. Soms 'verlies' ik dat een beetje en heb ik niet echt interesse meer in. Maar na zo'n evenement of een goed boek weet ik waarom ik zo'n boekenwurm ben. 

Even een extra toevoeging: Mijn boeken hebben een andere cover dan de boeken op de foto's. Het zijn wel dezelfde titels en auteurs. 













Bron: https://www.boekenbeurs.be/ + foto's van google afbeeldingen 

Reacties

  1. Dag Yoni,

    Uit je enthousiasme valt af te lezen dat je het een geweldige dag vond! De drukte is overal op grote evenementen en is natuurlijk niet zo leuk, zoals je al aanhaalde. Ik ben dit jaar zelf niet kunnen gaan, maar jouw enthousiasme heeft me aangespoord om er volgend jaar een werkpunt van te maken! Ook vind ik het leuk om te lezen dat je voor jezelf een lijstje hebt gemaakt van een aantal boeken die je graag nog zou willen lezen. Doorheen dit jaar werk ik ook aan mijn lijstje en probeer ik zo om een aantal boeken af te vinken! Ook vond ik het een mooi gebaar dat je voor je moeke een boek aangekocht had. Het boek: belofte maakt schuld ziet er heel spannend uit en heeft me aangespoord om dit ook op mijn lijstje te zetten.

    Tot volgend jaar op de boekenbeurs,
    Celien Bellekens

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)