Blackwave. @ Ancienne Belgique (cultuurevenement 3 OPO 1 + 2)


Blackwave. is een Antwerps duo bestaande uit Will (links) en Jay (rechts). Hun muziek kan je allround noemen; ze combineren rap met pop en jazzmuziek. 

Dinsdagavond 3 december 2019 ben ik naar het concert van Blackwave. geweest in Brussel. Hun concert ging door in het Ancienne Belgique. Ik zag enkele maanden ervoor het Facebookevenement en toen wist ik zeker dat ik ze eens live moest zien! Ik ging samen met een vriendin die ik het middelbaar heb leren kennen.

Hun muziek vind ik gewoon geweldig! Je kan het geen alledaagse groep noemen, vind ik. Als ze optreden maken ze nog steeds gebruik van een liveband en dus geen dj-set. Ook combineren ze popmuziek met rap en met jazzmuziek en dat spreekt me aan! Blackwave. heeft verschillende soorten genres in hun liedjes verwerkt. Ze hebben ook trage en emotionele liedjes maar ook heel uptempo en blije liedjes.

Ik ben niet zo'n concertpersoon. De laatste keer dat ik naar een concert ben geweest was denk ik 2013 en toen ben ik naar One Direction in Amsterdam gaan zien. Dat was een grote zaal met heel veel plek. Ik had niet echt geïnformeerd bij mijn vriendin naar de zaal en/of we zit- of staanplaatsen hadden. Ik was gewoon erg blij dat ik ze eindelijk eens live kon zien. Ik had misschien wel een klein beetje verwacht dat het druk ging zijn en dat er weinig plaats ging zijn om te zitten of staan.

Na een rit van 1 uur en 30 minuten waren we toegekomen in Brussel. We konden op weinig plekken door met de auto, dus zijn we te voet verder gegaan. Mijn vriendin en ik zijn een beetje de weg kwijtgeraakt en hadden een blokje rond gelopen zonder dat we het door hadden. Na een kleine 15 minuten hadden we het Ancienne Belgique gevonden. We hebben onze jassen weggehangen en zijn eigenlijk direct naar de zaal gegaan om het voorprogramma ook nog te zien. Het voorprogramma was Cantrell. Cantrell is nog niet zo bekend in België, maar wel heel bekend in Amerika. Ik vond hem ook echt wel goed, hij had een leuke beat in zijn liedjes. Het was ook nog niet zo heel druk in die zaal dus dat was ook wel fijn.

Tegen 21 uur begon het concert van Blackwave. Toen begon de zaal al wat drukker te worden, maar mijn vriendin en ik hadden super goede plaatsen! Jaja, wij stonden op de vierde rij, wat super dicht bij het podium is. Voor mij was dat ook fijn, want met mijn 1 meter 56 kon ik anders niet veel zien als we ergens vanachter stonden. Het was echt een machtig concert! Ze hadden net hiervoor een nieuw album uitgebracht, maar ze hadden de liedjes nog nooit live gespeeld. Dus tijdens dat concert hebben zij hun nieuwe liedjes allemaal gespeeld! Tegen het einde, zoals te voorspellen, was er een moshpit. Ikzelf heb niet meegedaan, want ik heb door een accident veel last aan mijn linkerhiel en ik moet dus oppassen met wat ik doe. Maar natuurlijk na die moshpit waren wij onze plaatsen kwijt. Er stonden veel grote mensen voor mij waardoor ik amper nog iets kon zien, en dat was wel spijtig. Maar het concert duurde nog maar enkele minuten. Ik heb dus gewoon hard genoten van de muziek, ook al had ik geen zicht meer.

Voor mij was dit echt een super ervaring! Ik heb één van mijn favoriete artiesten live kunnen zien en ik ben nog eens naar een concert geweest! Soms was ik wel een beetje ambetant, want voor mij stond er een meisje en zij was constant haar haar in mijn gezicht aan het gooien. Ook elke meter dat ik opschoof om beter te kunnen zien, schoof zij ook mee op. Maar verder was het een super leuk concert! Ik heb kennis kunnen maken met de nieuwe liedjes en ik heb de artiesten live horen zingen. Ik vond het ook echt tof dat er een vriendin die ik goed ken is meegegaan! Dat maakte het nog leuker.

Voor de culturele ontwikkeling vond ik dit ook wel een goed idee. Blackwave. zingt over verschillende dingen, ook over onze maatschappij. Ook het feit dat ik in Brussel was en de verschillende culturen van de mensen die er rond liepen kon zien, was ook tof. Zo maakte ik kennis met een Frans meisje dat geboren was in Marokko, maar iets later verhuisde naar België.

Graag geef ik jullie een paar van mijn favoriete liedjes mee!
1) GoodEnough - Blackwave.
2) Elusive - Blackwave.
3) Whasgood? - Blackwave.
4) Listen to the kids - Blackwave.

Fijn dat je mijn post wou lezen en tot de volgende keer!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)