En ik dan? - Luc Descamps (boek 3 KJV OPO 1)


Emma krijgt voor haar veertiende verjaardag hét cadeau van haar leven! Haar vader neemt haar meer op reis naar de Verenigde Staten van Amerika. Maar haar vader verliet haar gezin 7 jaar geleden. Dus Emma heeft haar vader al 7 jaar niet meer gezien. Emma is super enthousiast, maar haar mama vindt het niet zo leuk. Is het geschenk wel zo mooi als het lijkt? Kent Emma haar vader wel goed genoeg om ermee op reis te gaan? Misschien is de terughoudendheid van haar moeder niet helemaal onterecht. 

Dit boek stond ook op de lijst van de Kinder- en Jeugdjury. Ik koos dit boek omdat ik vond dat het een aantrekkelijke cover heeft. Het is een speelse cover, maar ook jeugdig. Ik heb dit boek direct online besteld nadat ik de achterflap had gelezen.

Het boek gaat over opnieuw een band creëren met je vader. Voor mij is dit een bekend verhaal, dus dat sprak me wel aan. Ik heb zelf geen contact meer met mijn vader, maar ik heb wel jaren geprobeerd. Dit is jammer genoeg minder goed uitgedraaid. Het leek me daarom dus wel interessant om te lezen hoe Emma in haar situatie met haar papa handelt.

Ik had wel een beetje verwacht dat het boek iets te jong ging zijn voor mij. Maar uiteindelijk was dit niet zo! Ik vond het een tof boek dat vlot en gemakkelijk leest. Ook vond ik het tof dat er soms enkele sms'jes in het boek stonden. Zo was het niet altijd een doorlopende tekst. Er was dus veel variatie in het boek. Af en toe kwamen er ook enkele Engelse zinnetjes in, wat ook voor een klein beetje variatie zorgde.

Ik ben zelfs een klein beetje jaloers op het hoofdpersonage, Emma. Ik zou zelf graag ook eens naar Amerika gaan om daar te cultuur te leren kennen bijvoorbeeld. Er kwamen ook verwijzingen in het boek naar de cultuur in Amerika, maar dit zou ik graag toch zelf ook eens meemaken!







Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)