Le Mans 66 (filmvoorstelling 3 OPO 1 + 2)

Ford v. Ferrari (filmposter van 2019) .png
Een waargebeurd verhaal over auto-ontwerper Carroll Shelby en autocoureur Ken Miles. Zij bouwden samen een raceauto voor Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966. 

De hoofdreden waarom ik voor deze film koos, was omdat het eigenlijk een biografie is. Heel de film is gebaseerd op waargebeurde feiten en verhalen en dat sprak me erg aan. De film is naar mijn mening perfect ineengezet met de feiten en verhalen die ze hadden. Heel grappig misschien is dat op sommige momenten de film me deed denken aan 'Cars'. Ja, inderdaad gek, maar dat kwam door het raceparcours dat ik daaraan dacht. Het zijn ook echt fantastische acteurs die erin meedoen en dat sprak me ook aan! Tijdens de film kreeg je zelf ook een competitief gevoel en het gevoel dat je daar was en dat vond ik tof. 

Ik kende het verhaal/de feiten van Le Mans 1966 eerst nog niet. Dus ik wist niet echt wat te verwachten, want ik had de cover nog niet gezien. Mijn mama zei enkel dat we die film gingen zien. Bij de titel dacht ik direct aan een Franse film, maar het bleek gewoon een Engelse film te zijn. Ik was toch curieus en ik ben dan het verhaal en de cover gaan opzoeken voor we vertrokken. Het bleek dus om een vete te gaan tussen Ford en Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans (wat een bekend raceterrein is). 

Ik heb de film vooral ervaren als competitief. Ik vond dat je er zelf ook wel een beetje een competitief gevoel bijkreeg wanneer je ze zo zag racen tegen elkaar. Ook zaten er een paar scènes met humor in en dat was ook leuk! 

Ik ben eigenlijk nu wat meer te weten gekomen over de auto's zelf en de 24-uur van Le Mans en wat het inhoudt. Voor mij is dit wel een culturele ontwikkeling omdat ik me eigenlijk nooit heb beziggehouden met auto's. 

Ik raad deze film zeker aan als je van biografieën en waargebeurde verhalen houdt! Deze film houd je vol spanning! 




Reacties

  1. Dag Yoni,

    Als grote auto liefhebber en met absolute voorliefde voor oldtimers kende ik wel het verhaal van deze film. Echter heb ik hem jammer genoeg nog niet gezien en staat hij bovenaan op mijn wish list. Le mans is een pracht van een race terrein en overal bekend voor zijn 24-uren. Wist je dat Carroll Shelby mee heeft geholpen tot de uitbouw van de huidige Ford Mustang en dat hij zijn bedrijf heeft opgestart met 1 enkele werknemer; zijn toenmalige vriendin. En toch groeide dit bedrijf uit tot een bedrijf van wereld formaat. Ik ben benieuwd of ik net als jij het competitieve gevoel krijg bij de film. Ik hou je hier zeker van op de hoogte.

    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)