Deinze schenkt spel tegen pesten aan Nevelse scholen (artikel 2 - OPO 2)

Deinze schenkt spel tegen pesten aan Nevelse scholen


Tijdens de Week Tegen Pesten van 14 tot 21 februari zegt de stad Deinze 'neen' tegen pesten. Eén op de vijf kinderen en jongeren in Vlaanderen is slachtoffer van pesten. Veel van hen dragen daar heel lang de gevolgen van. Daarom schenkt de stad nu ook aan de basisscholen op het grondgebied van Nevele voor de fusie het educatief spel Pest'Oog van vzw Zinloos Geweld. De Deinse basisscholen kregen dit spel al eerder. 


De titel sprak me aan en daarom heb ik ook voor dit artikel gekozen. Het artikel gaat mede over pesten dat zich vaak voordoet in scholen en daarbuiten. Ik heb het ook gekozen om te zien wat dat spel waarover ze spreken juist was. 

Het spel vind ik een heel goed initiatief. Het maakt verschillende thema's waar mensen gepest om worden bespreekbaar op toch een 'toffe' manier. Zo kunnen en jongeren zich in een veilig klimaat uiten en erover praten als ze dat nodig hebben. De leerlingen kunnen ook praten over thema's waar ze niet geconfronteerd mee worden, maar toch hun interesse trekken. Ik ben zelf ook gepest geweest en toentertijd hadden ze dit spel nog niet. Het had voor mij ook wel interessant geweest in die tijd. Maar al bij al vind ik het een goed initiatief van de school en de gemeente! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)