Dubbele drugsactie op school: positief resultaat bij 25 leerlingen (artikel 3 - OPO 2)




Dubbele drugsactie op school: positief resultaat bij 25 leerlingen


De lokale politie heeft in samenwerking met de schooldirectie twee preventieve drugacties georganiseerd in het secundair onderwijs GO! Geel. De drugshonden reageerden positief bij 25 leerlingen. 

Ik koos dit artikel omdat de titel mijn aandacht trok. Het trok me aandacht omdat er een positief resultaat was bij 25 leerlingen. Dat vind ik persoonlijk heel veel! Ik vind dat ze zo'n acties meer moeten doen op school, omdat er nog steeds te veel leerlingen zijn die drugs gebruiken en/of dealen op school en/of in de buurt van hun school. Ik vind het een goede actie die ze gedaan hebben op die scholen. Zo denken de leerlingen misschien 2 keer na voor ze dat meenemen naar school. 

Ik heb in het 4de jaar van het middelbaar ook een drugactie op mijn school gehad. Ik vond dat eigenlijk wel eng, wetende dat ik helemaal niets bij had. Ik wist dat er een jongen uit mijn klas dat af en toe wel eens gebruikte en ik had voor hem wat schrik toen ze aankwamen met die drugs-/stresshonden. 
Die jongen is helaas gepakt met drugs die dag, net zoals nog enkele anderen. Degene die allemaal meegenomen werden naar het politiekantoor, waren allemaal bevriend met elkaar. 

Ikzelf zou nooit of te nimmer drugs gebruiken, als je alcohol toch niet meetelt dan. Ik snap soms niet wat sommige mensen daar leuk aan vinden om dat te doen of aan te sporen bij anderen. Daarom vind ik het een goed idee dat op onverwachte dagen dat gebeurt in scholen zodat leerlingen zich daarvan bewust worden dat dat niet hoort op een school. 







Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)