Room service - Maren Stoffels (boek 4 OPO 1 + 2)



Het is bijna zover.

De datum die ik nooit meer zal vergeten.
Het is de dag waarop ze haar hebben vermoord.
En het wordt de dag waarop ik één van hen zal vermoorden.

Vier vrienden vieren een verjaardag in een luxe hotel. Maar wat begint als een leuk weekend slaat al snel om in een regelrechte nachtmerrie. Ze ontvangen berichten aan de deur van hun kamer, die steeds meer onthullen over wat er een jaar geleden precies is gebeurd.

Wat de boodschapper wil is duidelijk: wraak. Eén van de vier zal zich moeten opofferen. En als dat niet gebeurt, zal hij zelf iemand kiezen…



In november ben ik samen met Goele naar de boekenbeurs geweest en toen zag ik dit boek liggen. De cover sprak me heel erg aan! Het was mysterieus en ik was benieuwd naar meer. Ik heb toen de achterflap gelezen en het sprak me nog meer aan! Ik heb toen het boek niet gekocht, maar wel op mijn verlanglijst gezet. 

Eind januari was ik jarig en toen vroeg mijn mama wat ik graag zou hebben voor mijn verjaardag. Ik heb toen mijn verlanglijst doorgestuurd en erbij gezegd dat ik de boeken die erop staan heel graag zou hebben. Dit boek stond er natuurlijk ook mee op. Op mijn verjaardag heb ik dit boek ook gekregen en ik heb het dezelfde dag uitgelezen. 

De verschillende plot twists in het verhaal spraken mij erg aan. De plot twists die erin voorkomen verwacht je echt niet en het maakt het boek nog spannender. Het einde is ook echt heel onvoorspelbaar en dat sprak me aan. Het is geen boek waar je eigenlijk het einde al van weet en dus niet verbaast bent als er iets gebeurd met de personages. 

Ik had vooral een horrorverhaal verwacht, maar het was eerder een thriller. Ik vond het wel spannend en mysterieus dus ik was niet teleurgesteld. Ik denk dat ik ook weer een voorspelbaar einde had verwacht, maar zoals ik hiervoor zei, was dit niet zo. 

Zoals je eigenlijk al kan lezen, vond ik het een heel goed boek! Ik heb het boek ook in 1x uitgelezen omdat ik niet kon stoppen met lezen. Ik zat constant op het puntje van mijn stoel omdat ik zo graag wou weten wat het volgende zal zijn in het verhaal. Het einde, zoals ik al een paar keer zei, was onvoorspelbaar en dat maakte het nog beter. 

Voor mijn culturele ontwikkeling heeft het niet veel meer gedaan. Ik weet wel dat ik thrillers ook leuk vindt om te lezen, maar dit was altijd al zo. Misschien een tip voor de mensen: vertrouw niet iedereen die je tegenkomt! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)