Litlle Women (filmvoorstelling 4 OPO 1 + 2)


Jo March reflecteert heen en weer over haar leven en vertelt het geliefde verhaal van de March zusters - vier jonge vrouwen die elk vastbesloten zijn om het leven op hun eigen voorwaarden te leven.

Een tijdje geleden ben ik de film 'Little Women' gaan kijken in de bioscoop. Het verhaal gaat over 4 zussen die elk hun eigen leven willen leiden. Je ziet veel flashbacks naar vroeger, maar ook veel beelden van het leven waarin ze nu leven.

Ik wou deze film echt heel graag gaan zien omdat het verhaal mij echt wel aansprak. Zelfs voor de acteurs en actrices kan je niet thuisblijven. Ze hebben hun rol zo goed vertolkt!
Als ik eerlijk ben heb ik het boek nooit gelezen. Ik heb er enkel van gehoord tijdens de lessen Nederlands in het eerste semester. Daarna zag ik dat ze het verfilmd hadden en wou ik de film heel graag zien.

Ik kan dus de film niet vergelijken met het boek, maar ik denk wel dat het zeer soortgelijk is. Ik vond de film echt een topfilm. Het einde was een beetje open. Ik had liever een gesloten einde gezien, want je kon echt nog een heel verhaal verzinnen naar het einde van de film.

In de film zie je verschillende levens van de zussen. Sommige leven iets rijker dan de andere en dat heeft me wel aan het denken gezet. Als ik zo kijk naar hun levens in de film, ben ik eigenlijk heel blij met het leven dat ik heb. Ik zou het moeilijk hebben als ik zo'n leven had, maar dat is mijn mening erover.

Ik raad de film zeker aan! Zeker aan diegene die ook het boek hebben gelezen zodat ze eens kunnen vergelijken of het verhaal wel overeenkomt. Maar ik vond het een geslaagde film! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)