67 seconden - Jason Reynolds (boek 1 KJV - Nederlands 3.1)

 


Zevenenzestig seconden. Zeven verdiepingen. Drie regels. Een wapen.
Will staat 67 seconden in de lift naar beneden, met in zijn broekband een pistool. Zijn broer Shawn is vermoord, en Will weet wat er van hem verwacht wordt.

Niet snitchen. Niet huilen. Wraak.


Hierboven vind je een 'samenvatting' van de achterflap van het boek. Met in gedachten dat het een veelbelovende thriller ging worden, kocht ik het boek. Het was het eerste boek dat ik aankreeg in de brievenbus, dus ik was super enthousiast. Toen ik het uitpakte om het boek eens te bekijken, vond ik het speciaal. 67 seconden is niet op de normale manier geschreven, maar in een dichtvorm. Een speciale manier was het dus om het boek te lezen, maar ik heb er zeker wel van genoten. 

Het boek zelf vond ik eigenlijk niet speciaal. Het las vlot en je was er snel door, want zoals ik zei, is het in een dichtvorm geschreven. Bovendien kon ik soms niet goed volgen. Will - het hoofdpersonage - staat in de lift met een wapen en op elk verdiep komen er nieuwe mensen in de lift. Maar leven de mensen eigenlijk of zijn die dood en beeldt hij zich ze in? Dat wist ik op sommige momenten niet! Het lijkt alsof Will in een soort psychose zit en wraak wil nemen op de moordenaar van zijn broer. 

Het einde vond ik ook best verwarrend omdat het niet duidelijk was wat er exact gebeurd is. Natuurlijk ga ik het einde niet vertellen, want dat moeten jullie zelf ondervinden! Maar al bij al vond ik het wel een fijne beleving om het boek in dichtvorm te lezen. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Is naaktfoto’s doorsturen oké of niet? Sexting is voortaan verplichte leerstof (artikel 3 - Nederlands 4)

Helft haakt af tijdens lerarenopleiding (artikel 1 OPO 1)

Escape Room - Maren Stoffels (boek 6 OPO 1 + 2)